DAJE SE NA ZNANJE:

11 January 2014

Muzika u Ravnoj Gori

Pogledao sam napokon i petu epizodu Ravne Gore, i moram priznati ona mi je bila do sada i najbolja. I tako, pripremajući tekst o njoj, htedoh, kad već konačno nešto hvalim u Ravnoj Gori, da pohvalim i muziku. Nekako sam bio ubeđen da je muziku komponovao Sanja Ilić, neko je to negde jednom rekao ili napisao, i ja sam to negde upamtio ispod ovih mojih zavoja koji mi prekrivaju  mumijsku glavu. 
 Pokušah da nađem u onoj efektnoj uvodnoj špici ko je zaslužan za ovu dobru muziku ali nigde nema kompozitora. Gledao sam još par puta na nekoliko epizoda ali stvarno nigde nema imena (i prezimena) kompozitora. Pogledah zatim i odjavnu špicu ali ništa. Tek, drugi put, nakon veoma pažljivog gledanja otkrih ovu zapanjujuću istinu



Ravna Gora nema kompozitora !!! Nisam mogao da verujem. Veoma se lako može utvrditi šta je HIBOU MUSIC. 
Otiđite na sajt http://www.hibou-music.com/ i sami proverite. U pitanju je sajt za skidanje muzike koja je je besplatna za korišćenje. Evo šta piše na njihovom sajtu http://www.hibou-music.com/legal.html 

"

Legal Notice



The musical works produced by HIBOU Music can be downloaded on this web site in order for you to use them to illustrate your audiovisual productions ( TV - Radio - Films - Advertising - Multimedia, ...)...."

Prema samim rečima autora serije budžet iznosi oko 1 200 000 EUR

citat (http://www.glasamerike.net/content/article/1810033.html):

"Mogu da kažem sledeće: budžet za seriju Ravna gora, deset epizoda, je milion i 200 hiljada evra, koji smo mi probili na sopstvenu štetu, na štetu produkcije, kontra studio,   što je naša porodica produkcija, na iznos negde, odnosno tačno na iznos od 345 hilajda evra. Dakle, molim vas proverite kod bilo bilo koga, kod američkog ili evropskog producenta, da li se deset sati igranog programa u eksterijeru, epoha, sa toliko hiljada statista i glumaca može snimiti za taj novac. Ne može ni jedan sat, a kamoli deset sati. "   

Ako je sve ovo tačno, a da uzmemo da jedan prosečan statista za jedan dan snimanja ne može uzeti više od pedeset eura...i da ih je bilo tih 1000 (i to samo možda ako saberemo sve statiste u svim epizodima se dođe, doduše dosta teško,  do te cifre)   to je samo 50 000 EUR. 

Ali ako krenemo drugom logikom i vidimo da je napr. muzika u seriji za džabe, pa pogledamo koje su sve firme i pojedinci podržali ovaj projekat (napr. kroz pružanja usluga besplatnog korišćenja eksterijera (mora da ono silno lišće koje je slikano silno i košta) i enterijera) pitanje je na čemu je sve ovde proklamovan budžet uštinut. A da se štedelo na svemu što je moglo da se štedi u seriji vala jeste.... nadam se da je  bila samo  domaćinska štednja u pitanju.

I tako dok u nedelju svi vi verovatno nestrpljivo očekujete poslednju epizodu Ravne Gore, analiza pete epizode "Kama" stiže tek u sledeći petak...

do sledećeg viđenja

pozdrav

od 



TutaMute